Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

"Sahlgrenska dieten"

Av zusszuss - 6 maj 2013 20:00

   Idag började jag och min sambo något som kallas "Sahlgrenska dieten", som vi ska försöka hålla oss till i 4 veckor.

Vi har båda gått upp en del i vikten under de 11 år vi varit tillsammans, jag mest...

Har gått från 65kg till 85kg. De första femton märktes nästan inte på kroppen, det blev ganska jämt fördelat över kroppen, men sista fem satte sig på magen.


Har försökt att ändra matvanorna och äta lite nyttigare, men det har varit så svårt då det alltid finns så mycket god mat runt omrking en. Har aldrig riktigt varit någon godismänniska, men älskar snacks!!! Och där är nog den stora boven, plus att det har blivit en och annan öl på alla kalas/fester/gemenskapsträffar under vintern.


Men nu får det vara slut!

85kg alltså som startvikt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zusszuss - 13 maj 2013 20:53

Som sagt 1,5 burk annanas idag....känns väldigt lite. -4kg efter första veckan. ...

Av zusszuss - 13 maj 2013 20:46

Helgen har varit både upp och ner. Dieten har väl inte varit så lyckad, fredagen unnade vi oss att gå ut och äta, följde med några kompisar som kommit upp och hälsat på. Lördagen gick sisådär, då jag for ut på puben och tog mig några öl, söndagen...

Av zusszuss - 9 maj 2013 21:27

Har börjat att småfixa lite ute i en stuga på gården hemma här idag. Ska försöka få till att ha loppis där i sommar, och få bort alla grejer som jag haft nedpackat i flera år. Mycket prynadssaker och glas, men även en del dukar, handukar, gardiner oc...

Av zusszuss - 9 maj 2013 21:24

Dagens mat har bestått av: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta och blomkål.   Går väldigt bra tills nu på kvällen, då blir jag så himla sugen på någonting, så jag tog mig ett glas varm choklad och en knäckebröd s...

Av zusszuss - 8 maj 2013 20:33

Dagens matintag på denna diet bestod av: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, fiskbullar, 1 potatis, blomkål, morötter, 2 päron, 2 äpplen, kaffe och vatten.   Lite mer än dom två första dagarna, men det gör att jag blev mätt av minsta lilla j...

Presentation

Zuss kallas jag och bor i en liten by i norrland. Jag jobbar som undersköterska på ett boende för funktionshindrade. Nu ska jag försöka börja att blogga och skriva lite om mitt liv och allt runtomkring. Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards